Jdi na obsah Jdi na menu
 


proč cvičit ráno?

23. 10. 2006
Jenže na těch nenáviděných ranních rozcvičkách z dětských letních táborů skutečně něco je! Zjistěte, proč se vám vyplatí vylézt z peřin o hodinku dřív a dát si do těla!
 
Cvičení vám přinese dvojnásob dobré nálady!
Když zajdete do posilovny, nebo oběhnete blok hned zrána, budete se cítit nakopnutá a svěží celý den. Z práce jste často vyšťavená a když jdete cvičit až po ní, skutečně to pro vás může být spíš knock-out než povzbuzení. Ráno ale energický zápřeh zvládnete mnohem lépe a endorfiny budete čerpat ještě celé hodiny.
 
Budete ve skvělé formě – i psychicky!
Ranní pohyb vám propůjčí nejen svěží barvu, ale i svěží myšlení. Budete mnohem pohotovější, soustředěnější a vaše paměť pojede naplno. Navíc mnohem snadněji zvládnete stres nebo naopak depresi z vlečící se pracovní doby.
 
Budete spalovat o život!
Rychlost toho klíčového procesu (totiž metabolismu) můžete významně ovlivnit! Když ráno navyknete tělo na požírání kilojoulů, bude podobně pokračovat celý den. Vzhůru ke štíhlé linii!
 
Zocelíte imunitu!
Při brzké námaze mnohem lépe nastartujete svůj imunitní systém. Nedivte se, že máte pětkrát za rok chřipku, když se denně polospící prodíráte davem lidí z autobusu. Dejte tělu možnost pracovat naplno!
 
Večer budete připravená – na cokoli!
Chcete si před spaním užívat nespoutaného sexu? Pak mnohem lépe uděláte, když si zacvičíte ráno a bude mít čas zregenerovat se. Dáte přednost sladkému spánku? I v tom případě cvičte ráno, jinak se budete hodiny beznadějně převalovat!
 
Budete žít déle!
Když si zvyknete nakopávat energetický výdej a imunitní systém na začátku dne, můžete si připsat hezkých pár let života navíc. Oproti kavárenským povalečům budete žít v průměru o 12 let déle!
 
Tak už máte chuť zítra ráno začít? Jasně, snadno se plánuje, ale hůř realizuje. Mějte na paměti, že po ránu vám pomůže každý pohyb. Nemusíte zrovna dřít v posilovně, vykročte do práce svižně pěšky (alespoň pár zastávek) a zakažte si výtahy, brzy poznáte rozdíl!
 
 
Už jste někdy zkoušela cvičit po ránu? Jak jste se cítila?

Autor: Lena Nevis