Jdi na obsah Jdi na menu
 


South beach

23. 4. 2007

Zpěvačka, herečka a modelka Jessica Simpson tvrdí, že bez ní by byla tlustá jako bečka, dopustit na ni nedají i jiné celebrity. Velmi rychle se stala jednou z nejpopulárnějších diet v Americe a my víme proč!


Žádné extrémy
Dieta ze South Beach je doporučována mnohými lékaři pro svou vyváženost a neškodnost. Zatímco jiné diety jako například Atkinsonova dieta sice funguje za cenu ničení si metabolismu, dieta ze South Beach má podobné účinky (ztráta šesti až osmi kilogramů za dva týdny!), ale za zcela přirozených podmínek.
 
Jíst totiž budete zcela normální porce všech druhů masa, včetně drůbežího, ryb a mořských plodů. Vedle toho budete konzumovat i spoustu zeleniny a salátů s italským dresinkem (tzn. s olivovým olejem, žádná majonéza). Každý den sníte tolik, abyste neměla hlad, takže i svačiny a po večeři dezert. Pokud se budete stresovat z hladu, dieta nemusí být vůbec úspěšná. Vedle toho budete také hodně pít vodu a dokonce i kávu či čaj.
 
První dva týdny
Po tu dobu nebudete smět jíst určité potraviny, které ale budete poté postupně přidávat do svého jídelníčku. Mezi ně patří pečivo, těstoviny, rýže, brambory a dokonce i ovoce. Také nebudete moci jíst žádné sladkosti, čokolády, zákusky, zmrzliny ani pít alkohol. Po těchto dvou týdnech však budete smět začít pít víno a postupně přidávat i zbytek klasických potravin. Měla byste ale být rozumná a sladkosti si dát třeba v malých porcích jednou za čas. Za prvé si jich více užijete a za druhé v malém množství prospějí vaší psychice i tělu.
 
Proč to funguje?
První fáze diety je zaměřená na konzumaci »dobrých tuků« (tedy těch, které vaše tělo potřebuje a ze kterých nepřibíráte na váze), dostatečných porcí (protože pokud budete jíst málo, vaše tělo přepne do režimu hladovění a nebude tuky odbourávat, nýbrž si je skladovat na »horší časy«), vlákniny a na kontrolu obsahu cukru v krvi. Po skončení této fáze budete mít již zdravé návyky, nebudete mít tolik chuť na nesprávná jídla, budete zvyklá jíst šestkrát denně, abyste nehladověla. Tím se změní i váš metabolismus, s čímž právě tato dieta počítá. Pak by měl už takto nastartovaný běžet dál a spalovat ty správné tuky v tom žádoucím množství.
 

Autor: Lena Nevis, atlas